יום שני, 14 בדצמבר 2015

טיפ מספר 11 - חשיבות ה'איך' בהוראה.

האם הציור הזה מתאר את הדרך הרצויה ללמידה (ובעיקר של התחום שכל כך הרבה תלמידים מתקשים בו בארץ כמו מתמטיקה)? האם אפשר למצוא כאן רעיונות שאפשריים ליישום גם במסגרת הלמידה בבתיה"ס?
יש לשער שזו משאלת לב של הצייר המחונן, טל בונה חבר קיבוץ החותרים והבן של ידידי שמואליק בונה, שצייר תוך כדי ישיבת מורים שהנחיתי בביה"ס היסודי בקיבוץ אפק לפני 30 שנה (!). הוא נענה לבקשתי ונתן לי את הפתק בתום הישיבה, אני צילמתי אותו כי הוא דיבר אליי.
הציור הזה מדגיש שיש חשיבות להפקת הנאה מתהליך הלמידה ורצוי  לדעת ליצוק מוטיבציה עצמית ללמידה.
הטיפ שנובע מהציור הזה: כשמכינים מערך חדש יש קודם כל, כמובן, לדעת את ה'מה', אבל אף-פעם לא לשכוח את ה'איך':
  • איך הנושא יילמד?
  • איך אצור מצב שהוא ידבר אל תלמידים בעלי סגנונות למידה שונים ואינטליגנציות שונות?
  • איך אגרום לסקרנות / להנאה / להנעה?
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה